Home >> Frederik Wittock

Frederik Wittock

    

Frederik is Sr. Directeur R&D Communicatie bij Janssen Research & Development. Als lid van het R&D senior leadership team van Beerse is hij verantwoordelijk voor de communicatie & coördinatie van acties voor de hele gemeenschap van 1.700 R&D-medewerkers.

Frederik is verantwoordelijk voor de interne communicatieondersteuning en de ontwikkeling van identiteitscampagnes, team events en strategie. Hij bepaalt strategische publicatie, communicatiedoelstellingen en actieplannen voor verschillende divisies (JDx en Discovery Sciences) en campus-campus-campagnes van J&J. Dit vertaalt zich in nieuwsbrieven, strategische updates, brandingcampagnes, publicaties,...

Ook verzorgt Frederik de externe (merk)ondersteuning in Europa door oa. een strategie uit te stippelen om wetenschappelijke bijeenkomsten te ontwikkelen als instrument om de Europese zichtbaarheid van de organisatie te vergroten en de organisatie te promoten in de medische wereld. Met zijn team ontwikkelde hij de Wetenschaps- en Kennisweek en de jaarlijkse partnerdag met de academische wereld en biotech uit België en de buurlanden.

Als mentor en motiverende kracht voor het European Communication Team, voert hij jaarlijkse evaluaties uit in dit kader, en beheert het budget in samenwerking met de VP Global Communication en de Sr Comm. Leiderschapsteam.

Ook verzorgt hij ondersteuning bij de ontwikkeling en uitrol van de communicatiestrategie voor J&J Innovation I JLINX, een veelzijdig initiatief in de EU om bedrijven in een vroeg stadium te identificeren en te koesteren die actief onderzoek nastreven met het potentieel om de menselijke gezondheid te transformeren. 

Vanuit zijn brede ervaringen zal Frederik tijdens zijn speech inzoomen op hoe Janssen Pharmaceutica bouwt aan een (Digital) Happy Future.